PG Export AB Gusella Bakker

Gusella Bakker ligger i framkant!
Genom en rad innovativa lösningar så har man tagit bort många av de problem som idag upplevs på marknaden.

Du bör överväga en grip från Gusella-Bakker om du är trött på något av följande:
-Skador på slangar eller rotator
-Trångt och svårt att komma åt vid service eller reparation
-Du får inte upp allt material från marken

Hur har vi då löst dessa bekymmer?
Jo, genom att tänka helt nytt!

Innovationen ligger i konstruktionen med ett bärande chassi istället för en traditionella kolonn.
Tack vare denna smarta uppbyggnad har den en hel rad fördelar gentemot traditionella skrotgripar.

-Konstruktion som tillåter rotatorn att byggas ner i gripen, ger skydd och en mer lågbyggd grip

-Mycket bra geometri, du kan med lätthet plocka upp småsaker, även från plant underlag

-Mindre slitage på cylindrar och infästningar

-Extremt lätta att underhålla

PG Export AB Gusella Bakker
PG Export AB Gusella Bakker
PG Export AB Gusella Bakker skrotgrip

Klicka på respektive modell för mer detaljerad info.

SCE

Material: Skrot eller liknande

Maskinvikt: 10-37 ton

SCT

Material: Skrot eller liknande

Maskinvikt: 9-14 ton
Lastbil: 1000-2100Kg (kapacitet på yttersta utskjutet)

SCW

Material: Sopor och andra lätta material med stor volym (som plast, papper m.m.)

Maskinvikt: 11-37 ton

SHE

Material: Skrot, sopor eller liknande

Maskinvikt: 11-25 ton

SHM

Material: Skrot, sopor m.m

Maskinvikt: 2-6 ton
Lastbil: 300-1200Kg (kapacitet på yttersta utskjutet)

SHT

Material: Skrot, sopor m.m

Maskinvikt: 5-12 ton
Lastbil: 700-2100Kg (kapacitet på yttersta utskjutet)

SHY

Material: Skrot, sopor m.m

Lastbil: 700-2100Kg (kapacitet på yttersta utskjutet)


SHZ

Material: Skrot, sopor m.m
Lastbil med Z-kran: 700-2100Kg (kapacitet på yttersta utskjutet)

PG Export AB Gusella Bakker skrotgrip